Development arc

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Версия от 22:48, 30 июля 2021; GeloMor (обсуждение | вклад) (Новая страница: «На заре разработки ''Dwarf Fortress'' этот процесс был разбит на отдельные '''Арки'''. Эта система б…»)
(разн.) ← Предыдущая версия | Текущая версия (разн.) | Следующая версия → (разн.)
Перейти к навигацииПерейти к поиску

На заре разработки Dwarf Fortress этот процесс был разбит на отдельные Арки. Эта система была в значительной степени заменена частной дорожной картой, где каждая точка ограничения состоит из списка "примечаний", то есть функций, которые будут необходимы для релиза. Заметки и дорожная карта особенно не публикуются, потому что оказалось, что из-за частых изменений требуется слишком много времени, чтобы поддерживать их в открытом доступе актуальными.

Однако даже после того, как система с арками по большому счёту исчезла, некоторым основным релизам Toady One даёт имена. Среди них есть как уже выпущенные, так и находящиеся в разработке, и те, которые будут выпущены в будущем. Эти релизы или время, потраченное на их работу, в сообществе продолжаются часто называть арками.

Арки

Старый список разработки содержит 21 "долгосрочную арку" и 15 "краткосрочных арок". Ниже несколько примечательных:

Именные релизы

Будущие именные релизы:

  • Премиумный релиз (или Steam-релиз) (0.??.01): первый платный релиз Dwarf Fortress, также известный как Dwarf Fortress Premium. Поскольку в первую очередь он будет распространяться в Steam, он также называется Steam-релизом. It will most notably include a complete overhaul of UI and graphics, bug fixes, as well as an official pixel-art graphics set. Most features will carry over to the free version of the game, which will continue its distribution as Dwarf Fortress Classic, but not the official graphics set.
  • Релиз злодеев (часть вторая) (0.??.01): the second part of the villains release, finishing what was left when focus shifted to the Premium release.
  • Релиз мифов и магии (0.??.01): scheduled to be a very long release cycle, it will add myth generation to the game, and a magic system that will tie to the original myths. With the presence of "fantasy ratings" that alter how magically the world will behave (from only humans, to a world filled with the strangest creatures), it is expected to be a complete overhaul of the game that will dramatically alter its gameplay.
  • Релиз начальных сценариев (0.??.01): will expand on the laws, property, customs and status framework to provide reasons for your fortress to be and guidelines on how to govern it (different kinds of migrants, different standings regarding the mountainhome, different diplomatic relationships, etc.)
  • Релиз кораблей (0.??.01): will feature, well, boats, with all that entails (ports, maritime trade routes, pirates, and so on). Probably multi-tile creatures as well, as mechanics on how to make boats (floating superstructures) work will be borrowed to make multi-tile creatures as well.
  • Релиз экономики (0.??.01): will piggyback on the new trade and property stuff to establish a new framework that will completely overhaul the old (and deactivated) economy system.

There are 21 near-term arcs in total, and not all may take the same length of time to complete. Each Arc also encompasses certain cores, requirements, bloats, and power goals originally listed in the main Dwarf Fortress development page, which has since been replaced but is still available at the consolidated development page.

Также