Designations menu: различия между версиями

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
(Новая страница: «{{quality|Exceptional|18:01, 28 April 2011 (UTC)}}{{av}} right The Designations menu can be accessed by {{K|d}} and provides ...»)
 
Строка 9: Строка 9:
To cancel a designation use Remove Designations ({{K|x}}).
To cancel a designation use Remove Designations ({{K|x}}).


== Designations Menu ==
== Designations Menu == {{заготовка}}


* Mine ({{K|d}}) — Mark tiles to be [[Mining|mined]] out. Removing stone/soil walls and leaving stone/soil floors. May leave stone/ore/gems. {{req. [[Mining]] labor)
* Mine ({{K|d}}) — Отмечает участок для [[Mining|выкапывания]]. Удаляет с участка каменную/грунтовую породу и не трогает каменный/грунтовый пол. Может оставить камень/руду/драгоценные камни. {{треб. [[Mining]] labor)
*Channel ({{K|h}}) — Mark tiles to be [[Channel|channeled]] out. Removing the stone/soil wall on that tile, the floor, and replacing the stone/soil floor below with a ramp. May leave stone/ore/gem. {{req. [[Mining]] labor)
*Channel ({{K|h}}) — Отмечает участок для [[Channel|каналообразования]]. Удаляет с участка каменную/грунтовую породу и пол на этом участке, и перемещает каменный/грунтовый пол на уровень ниже, образуя склон. Может оставить камень/руду/драгоценные камни. {{треб. [[Mining]] labor)
*Remove Up Stairs/Ramps ({{K|z}}) — Mark tiles to remove natural ramps and dug ramps/stairs. (req. [[Mining]] labor)
*Remove Up Stairs/Ramps ({{K|z}}) — Отмечает участок для удаления на нем природных склонов и выкопанных склонов/лестниц. (треб. [[Mining]] labor)
* Upward Stairway ({{K|u}}) — Mark walls to be dug out and replaced with upward stairs (req. [[Mining]] labor)
* Upward Stairway ({{K|u}}) — Отмечает участок для выкапывания и размещения лестницы, ведущей вверх (треб. [[Mining]] labor)
* Downward Stairway ({{K|j}}) — Mark walls to be dug out and replaced with downard stairs (req. [[Mining]] labor)
* Downward Stairway ({{K|j}}) — Отмечает участок для выкапывания и размещения лестницы, ведущей вниз (треб. [[Mining]] labor)
* Up/Down Stairway ({{K|i}}) — Mark walls to be dug out and replaced with upward/downward stairs (req. [[Mining]] labor)
* Up/Down Stairway ({{K|i}}) — Отмечает участок для выкапывания и размещения лестницы, ведущей и вверх, и вниз (треб. [[Mining]] labor)
* Upward Ramp ({{K|r}}) — Mark walls to be dug out and replaced with upward ramps (req. [[Mining]] labor)
* Upward Ramp ({{K|r}}) — Отмечает участок для выкапывания и размещения склона, ведущего вверх (треб. [[Mining]] labor)
* Chop Down Trees ({{K|t}}) — Mark [[Tree]]s to be chopped down. (req. [[Wood cutting]] labor)
* Chop Down Trees ({{K|t}}) — Mark [[Tree]]s to be chopped down. (req. [[Wood cutting]] labor)
* Gather Plants ({{K|p}}) — Mark [[Shrub]]s to be gathered. (req. [[Plant gathering]] labor)
* Gather Plants ({{K|p}}) — Mark [[Shrub]]s to be gathered. (req. [[Plant gathering]] labor)

Версия от 15:47, 11 июня 2012

Шаблон:Av

The Designations menu can be accessed by d and provides the means to mark tiles with various designations including Mining, Wood Cutting, Plant Gathering, Stone Detailing as well as removing constructions, controlling traffic and other miscellaneous designations.

To designate an area select the desired designation from the menu, pick a tile and press Enter to select one corner of a rectangle, then pick a second tile and press Enter again to mark the other corner. This also works across Z-levels, allowing 3-dimensional designations in the shape of a cuboid.

To cancel a designation use Remove Designations (x).

Designations Menu

Данная статья помечена как не оконченная.
Вы можете прочитать эту статью на английском или помочь проекту её переводом.
  • Mine (d) — Отмечает участок для выкапывания. Удаляет с участка каменную/грунтовую породу и не трогает каменный/грунтовый пол. Может оставить камень/руду/драгоценные камни. {{треб. Mining labor)
  • Channel (h) — Отмечает участок для каналообразования. Удаляет с участка каменную/грунтовую породу и пол на этом участке, и перемещает каменный/грунтовый пол на уровень ниже, образуя склон. Может оставить камень/руду/драгоценные камни. {{треб. Mining labor)
  • Remove Up Stairs/Ramps (z) — Отмечает участок для удаления на нем природных склонов и выкопанных склонов/лестниц. (треб. Mining labor)
  • Upward Stairway (u) — Отмечает участок для выкапывания и размещения лестницы, ведущей вверх (треб. Mining labor)
  • Downward Stairway (j) — Отмечает участок для выкапывания и размещения лестницы, ведущей вниз (треб. Mining labor)
  • Up/Down Stairway (i) — Отмечает участок для выкапывания и размещения лестницы, ведущей и вверх, и вниз (треб. Mining labor)
  • Upward Ramp (r) — Отмечает участок для выкапывания и размещения склона, ведущего вверх (треб. Mining labor)
  • Chop Down Trees (t) — Mark Trees to be chopped down. (req. Wood cutting labor)
  • Gather Plants (p) — Mark Shrubs to be gathered. (req. Plant gathering labor)
  • Smooth Stone (s) — Mark stone walls to be smoothed. (req. Stone detailing labor)
  • Engrave Stone (e) — Mark smoothed walls to be engraved. (req. Stone detailing labor)
  • Carve Fortifications (a) — Mark smoothed walls to have fortifications carved. (req. Stone detailing labor)
  • Toggle Engravings (v) — Mark tiles to display/hide engravings
  • Remove Designation (x) — Remove all designation markings.
  • Remove Construction (n) — Mark Constructions to be removed (no labor required)
  • Set Building/Item Properties (b)
    • c: Reclaim Items/Buildings — Mark area of objects to be claimed.
    • f: Forbid Items/Buildings — Mark area of objects to be forbidden.
    • m: Melt Items — Mark area of objects to be melted.
    • M: Remove Melt — Remove melt marking from area.
    • d: Dump Items — Mark area of objects to be dumped.
    • D: Remove Dump — Remove dump marking from area.
    • h: Hide Items/Buildings — Mark area of objects to be hidden.
    • H: Unhide Items/Buildings — Remove forbidden marking from area.
  • Set Traffic Areas (o) — Traffic area values determine where dwarves will travel. Large values for cost mean that dwarves will avoid that area if at all possible; smaller costs mean they will prefer that path even if it is longer than «normal».
    • h: High Traffic Area — Mark areas with the «cost» listed in «High Traffic Cost»
    • n: Normal Traffic Area — Mark areas with the «cost» listed in «Normal Traffic Cost»
    • l: Low Traffic Area — Mark areas with the «cost» listed in «Low Traffic Cost»
    • r: Restricted Traffic Area — Mark areas with the «cost» listed in «Restricted Traffic Cost»
    • /-+ *: Move between type of areas to change with QqwW.
    • QqwW: Change cost by −5/-1/1/5.