Archery tower

Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
Revision-icon.png Эта статья нуждается в переработке. Причина: Требуется перевод


Башня лучников - это одна из используемых частей защиты вашей крепости. В основном это просто коробка в виде башни, на которой патрулируют ваши арбалетчики, также они могут выявить засады до того как они подберутся к крепости слишком близко. The premise is simple: dig out an internal walkway to the surface and wall it off so that enemies cannot use it to enter your base. Curtain wall it with fortifications and you have a ready piece of defense engineering; to keep flyers out, roof the structure (or put a bridge over it if you want to be able to selectively allow them in for whatever reason).

ПРИМЕЧАНИЕ: Лучше строить стены и вырезать в них фортификации, чем сразу же строить фортификации. Дело в том, что сконструированные фортификации не создают тайл пола над собой, в отличии от стен. Стены не могут быть сконструированы без доступа с одной из четырёх сторон. Из-за этого, если вы построили фортификации, то когда вам нужно будет продвинуться на уровень выше, вам придётся строить проходимый путь к угловым тайлам. Этот путь должен быть разобран до того, как будет построена стена или фортификация. После разбирания, строительный материал упадёт на тайл ниже с фортификацией, удерживая его до тех пор, пока фортификация не будет разобрана.

As discussed step-by-step in the article on mega construction, this particular design is about as basic as it gets. As shown, it assumes entry from an underground tunnel, but a door or drawbridge (with moat!?) could easily be added, or even access via a protected sky-bridge.

█ █ █ Вид сбоку: Подземный Наземный Уровень Уровень █ █ (в разрезе) коридор: уровень: лучников крыши: █ █ █ █ (Крепость->) ╔═╗ ╔═══╗ ╬╬╬╬╬ ····· █ █ ___ ║<║ ║X..║ ╬>++╬ ·+++· █ █ ╬>__╬ ║.║ ║...║ ╬+╬+╬ ·+++· █ █ ___║X__║___ ║.║ ║...║ ╬++B╬ ·+++· █ █ <...... ║.║ ╚═══╝ ╬╬╬╬╬ ····· █ █ █


This can hold 3 archers/side, and has the potential to be as many "archer levels" tall as you wish. The fortification in the center of the building prevents low-level archers from standing there (since they are unable to fire through any non-adjacent fortifications) while allowing high-level archers a full 360 field of fire. Including a bed allows the room to be designated as a barracks, so your marksdwarves can train while serving as lookouts and defending your fortress. Adding raising bridges outside the fortifications will allow you to protect your marksdwarves when an elite enemy archer threatens. Building a secure "roof" will require a temporary exterior stairway. Alternately you can build stairs at the Archer Level in place of a non-corner wall to allow roof access, then once the roof is completed remove the stairs, put a wall in its place and finally carve fortifications into it. Remember to use the "corners first" technique when necessary. (See 40d:Mega_construction#Towers.)

All told, for a simple 1 archer-level tower, this takes just over 50 stones or blocks (plus 25/extra archer level).

This design can be further elaborated upon by expanding it, adding further floors, room, and so on. It is possible to build a whole barracks and above-ground military complex, or go even more extreme and turn your fortress into one enormous tower. For more ideas on how to put these together into a functional defensive grid, see defense guide and security design.