Graphics token: различия между версиями
Материал из Dwarf Fortress Wiki
Перейти к навигацииПерейти к поиску
GeloMor (обсуждение | вклад) (Новая страница: «{{Modding}} The <code>[OBJECT:GRAPHICS]</code> token defines the use of various tile-based graphics in the game. As of version 50.01, graphics tokens hav...») |
GeloMor (обсуждение | вклад) Нет описания правки |
||
Строка 1: | Строка 1: | ||
{{Modding}} | {{Modding}} | ||
[[token|Токен]] <code>[OBJECT:GRAPHICS]</code> определяет использование в игре различной тайловой [[graphics|графики]]. Начиная с версии [[50.01]], графические токены были значительно расширены для работы на премиум-версии Steam & Itch. Эти токены перечислены ниже: | |||
__NOTOC__ | __NOTOC__ |
Версия от 08:07, 24 декабря 2022
Моддинг |
---|
Токены |
Audio • Biome • Graphics • Interaction • Mod info • Plant • Speech • Sphere • Syndrome • World |
Токены тела |
Body • Body detail plan • Bodygloss • Tissue |
Токены существ |
Creature • Creature mannerism • Personality • Creature variation • Procedural graphics layer |
Дескрипторы |
Descriptor color • Color • Descriptor pattern • Descriptor shape |
Токены цивилизаций |
Entity • Ethic • Language • Position |
Токены работ |
Building • Labor • Reaction • Skill • Unit type |
Токены предметов |
Item • Item definition • Ammo • Armor • Instrument • Tool • Trap component • Weapon |
Токены материалов |
Material • Material definition • Inorganic material definition |
Токен [OBJECT:GRAPHICS]
определяет использование в игре различной тайловой графики. Начиная с версии 50.01, графические токены были значительно расширены для работы на премиум-версии Steam & Itch. Эти токены перечислены ниже:
Содержание: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z вверх |
C
Token | Type | Arguments | Description |
---|---|---|---|
CREATURE_GRAPHICS | Creature Reference |
|
References the creature that will utilize the following graphics raws according to the NAME token defined in it's associated object file.
|
CREATURE_CASTE_GRAPHICS | Caste Reference | References the caste of a creature to be defined according to its referenced [CASTE] token assigned in it's associated object file, i.e. [CREATURE_CASTE_GRAPHICS:BIRD_PEAFOWL_BLUE:MALE] will start the definition for the [MALE] caste of the creature with the BIRD_PEAFOWL_BLUE [NAME] token.
|